اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

چهاربانده شدن جاده علیصدر پیگیری می‌شود/ بازدید ۶۰۰ هزار نفر از غار علیصدر

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر از پیگیری چهاربانده شدن جاده علیصدر خبر داد و گفت: سالانه ۶۰۰ هزار نفر از غار بازدید می‌کنند.

چهاربانده شدن جاده علیصدر پیگیری می‌شود/ بازدید ۶۰۰ هزار نفر از غار علیصدر

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، غلامرضا تقوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امنیت در گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار کرد: همدان در زمینه امنیت سرآمد است به طوری که یکی از رتبه‌های نخست را در زمینه امنیت در گردشگری دارد.

وی بیان کرد: همدان به لحاظ شرایط آب و هوایی و استعداد بالقوه‌ای که در گردشگری دارد، می‌تواند فضای مناسبی برای گردشگری باشد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر اضافه کرد: غار علیصدر یکی از آثار برجسته گردشگری نه تنها در ایران بلکه در سطح بین‌المللی بوده و جزو برجسته‌ترین‌های ایران است که باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کلاس گردشگری در دنیا رو به پیشرفت است افزود: آنچه برای استانداردسازی مورد نیاز است، باید به نتیجه برسانیم به طوری که راه علیصدر باید به عنوان پل ارتباطی همدان و علیصدر ارتقا یافته و ایمن‌تر باشد تا با سرعت بیشتری مسافران جا به جا شوند.

تقوی با تاکید بر اینکه چهاربانده شدن جاده علیصدر باید پیگیری شود اضافه کرد: جاده کنونی علیصدر ضریب ایمنی را پایین می‌آورد اما باید رعایت مسائل ایمنی را نیز داشت.

وی افزایش سطح ایمنی راه علیصدر را مهم دانست و گفت: ورود راه و شهرسازی در زمینه ارتقای ایمنی این جاده موثر است و امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط بتوان این موضوع را حل و فصل کرد تا افزایش گردشگر را نیز شاهد باشیم.

تخفیف ۵۰ درصدی بازدید زمستانی از غار علیصدر

وی به ارائه ۵۰ درصد تخفیف علیصدر و سوئیت‌های گنجنامه از ۴ تا ۲۰ بهمن ماه اشاره کرد و گفت: احتمال دارد برای ایام ۲۲ بهمن نیز تخفیف در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با تاکید بر اینکه به جشنواره زمستانی همدان باید به صورت پررنگ پرداخته شود افزود: همدان در ایام تابستان مسافران زیادی دارد اما زمستان همدان دیدنی است و برای جذب مسافر در ایام زمستان باید تبلیغات بیشتری انجام شود.

شرکت علیصدر آماده جذب سرمایه‌گذار است

وی با بیان اینکه شرکت علیصدر آماده جذب سرمایه‌گذار است تصریح کرد: بسیاری از سرمایه‌های ما به خارج از کشور می‌رود که باید بستر را برای درآمدزایی گردشگری در داخل کشور فراهم کنیم.

تقوی با بیان اینکه شرکت سیاحتی علیصدر به منظور سرمایه‌گذاری و با حمایت استاندار مقرر شد طرح جامع علیصدر را بازنگری کند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه علیصدر منطقه نمونه گردشگری است، بنابراین باید بازنگری شود که فعلا مشاور طرح بازنگری انتخاب شده و کار شروع شده است.

وی بر استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تاکید کرد و آن را فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری دانست و گفت: در حال حاضر هم در همدان و هم در علیصدر میزان ماندگاری مسافر کم است که باید با برنامه‌ریزی افزایش ماندگاری مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه همدان قطب گردشگری و استان ایمنی است اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم محیط مناسبی را برای گردشگران فراهم کنیم و برای نوروز نیز مسافران بیشتری را جذب کرده و در غار نیز اصلاحات و تجهیزاتی در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص وجود مهمانسرا و خانه مسافر در غار علیصدر اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ واحد اقامتی در علیصدر و ۳۴ واحد اقامتی در عباس‌آباد به مردم خدمات‌رسانی دارند.

تقوی ساخت هتل در کنار غار علیصدر را برای ثبت جهانی مشکل‌آفرین دانست و یادآور شد: وجود هتل با طبقات بالا در جوار غار برای ثبت جهانی مشکل ایجاد می‌کند که اگر میراث فرهنگی هتل را به قیمت کارشناسی به علیصدر بفروشد و طبقات اضافی آن را حذف می‌کنیم.

وی ثبت جهانی غار علیصدر را ارزشمند دانست و گفت: در طرح بازنگری مشاور ملزم است تمام ضوابط را در طرح پیش‌بینی کند تا مشکلی نیز برای ثبت جهانی ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با بیان اینکه متولی ثبت اثر میراث فرهنگی است و علیصدر به تنهایی به لحاظ ضوابط نمی‌تواند دنبال این موضوع باشد افزود: هیچ تغییراتی مانع ثبت جهانی نیست و اینکه گفته می‌شود اعمال تغییرات در غار مانع ثبت شده، صحیح نیست.

وی با بیان اینکه بازدید از غار علیصدر افت و خیز دارد اما بیشتر شده است گفت: سالانه حدود ۶۰۰ هزار نفر از غار بازدید می‌کنند، هرچند برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها و همچنین اربعین حسینی در بازدید بی‌تاثیر نیست.

ضرورت برنامه‌ریزی برای تورهای همدان‌گردی

قائم مقام شرکت سیاحتی علیصدر نیز به ضرورت دید حرفه‌ای در زمینه گردشگری تاکید کرد و افزود: انعکاس اخبار گردشگری نیز نیازمند دقت است.

سید احمد حسینی با بیان اینکه باید برای گردشگری یک منظومه تعریف کرد افزود: شهر همدان با نقاط گردشگری خود باید به عنوان یک منظومه در نظر گرفته شود که با برنامه‌ریزی برای هر یک می‌توان عملکرد مثبتی داشت.

وی با بیان اینکه ۳۰ تا ۴۰ درصد مسافران تنها از علیصدر بازدید کرده و وارد شهر همدان نمی‌شوند گفت: باید سیاستگذاری صورت گیرد تا این مسافران را به شهر همدان بیاوریم.

قائم مقام شرکت سیاحتی علیصدر با تاکید بر اینکه امسال متولیان گردشگری ضمن هم‌افزایی سعی کنند، تورهای گردشگری را به همدان بیاورند بیان کرد: باید برای تورهای همدان‌گردی از هم اکنون برنامه‌ریزی کنیم تا در نوروز از آنها بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/89003/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول